Klausimas dėl Senojo Testamento

Paklausė anonimas Vasario 27, 2012 Tema: Biblija
Ar katalikai pripažįsta Senąjį Testamentą? Šiuo metu nusprendžiau pasinagrinėti Bibliją ir pradėjau nuo Senojo Testamento. Jame radau visiškų absurdų, yra pateikiama kaip normalumas - kraujomaiša, nekrofilija (Abraomo paskutinis lytinis santykiavimas su mirusia žmona), paleistuvystės (Abraomo apvaisinimai tarnaites ir pan.) taip pat minimi lytiniai santykiai tarp vyrų (nors lyg bažnyčia prieš juos). Kaip katalikų bažnyčia traktuoja Senąjį Testamentą? Man pasiskaičius tai šlykštu pasidarė.. Iš anksto ačiū už atsakymą

Jonas

Atsakymų: 1

Atsakė bralgis Vasario 27, 2012

 matyt reikėtų pradėti nuo to, kad ST nuo mūsų yra nutolęs ne mažiau kaip 3000 metų (t.y. triskart tiek, kiek žinomas Lietuvos vardas) ir lyg to būtų negana - bent keliais tūkstančiais kilometrų (jei žiūrėsime geografiškai).

todėl, ko gero, skaitant ST pirmiausia reikėtų išlipti iš 2012 metų šlepečių ir pradėti matuotis maždaug 10 amžiaus prieš Kristų kurpaites :)

tik visai neseniai - prieš kelis amžius - buvo galutinai nutarta, kad ir moteris yra žmogus :) Katalikų Bažnyčia ne taip seniai sakė (o gal ir tebesako - reiktų pasitikrint), kad Ligonio Sakramentą galima suteikti dvi valandos po mirties :) dar ir šiandien kai kuriose Artimųjų Rytų kultūrose merginai mirti skaisčiai yra prakeiksmo ženklas (sklinda gandai, kad žmogus "sutvarkydavęs' šį reikalą po mirties yra vadinamas "peckeliu") :)

Tokių "perliukų" galima prirankioti tūkstančius. ir jie, istoriškai žiūrint - visiškai čia pat.

Pamąstykite - prieš dvidešimt penkis metus mes gatvėje gerdavome gazuotą vandenį iš bendros stiklinės! Ir, kas svarbiausia, dažniausiai ją rasdavome gazuoto vandens aparate :)))

Biblijos nereikia mokyti, kas 2012-aisiais yra nemoralu :))) Tai ji yra mokytoja. Tačiau su charakteriu, t'sakant :)

Pirmas žingsnis, matyt, būtų pačiam sau pasakyti, kad daugybė dalykų, apie kuriuos skaitome Biblijoje (moralės normos, žiaurumai ir t.t.) anuomet buvo arba normalus dalykas, arba netgi didelė naujovė.

Klasikinis pavyzdys - Pradžios knygos 4:23 :))) šios eilutės šviesoje, ST nuostata: "(tik vienas!) dantis už dantį, ir (tik viena) akis - už akį" jau yra didžiulis žingsnis pirmyn :)

Apie Katalikų Bažnyčios požiūrį į ST galima atsakyti klausimu:

kaip Jūs manote - kokią Bibliją skaitė Jėzus ir iš kokios Biblijos kilo Jo mokymas? :)

p.s. pagunda "įskaityti" į tekstą savo mintis - beveik kiekvieno pradedančio skaityti ST liga... verta pasiieškoti palydovų. Savo laiku buvo išleista puiki knyga "Pašnekesiai apie Bibliją" [aut. Anna Swiderkowna] - geresnio lietuviško įvado į ST kol kas nesu užtikęs :)

Mano patarimas - skaitykite ramiai, neskubėdamas "nuteisti" ano meto žmonių ar net pačios Biblijos :) kaip tik - stenkitės išlaikyti kuo pilnesnį žvilgsnį ir matyti ne vien tai kas papiktina, bet ir tai, kas teisinga, dora ir gražu.

Ir, žinoma, melskite Šventosios Dvasios pagalbos :) be Jos - prapultis :)

emz... dar verta pridėti p.p.s.

šiandien plinta labai ydingas įprotis - skaityti ST amputuojant "negražias" (t.y. - nesupranatamas) jo dalis. Taip žmonės užsidaro Psalmyno, Giesmių Giesmės ir gal dar Patarlių knygos rate...

blogai.

reikėtų skaityti visą ST ištisai. Tik taip įmanomas tas "bendras ir platus žvilgsnis". Pradžioje - pirmą kartą skaitant - labai sunku. tačiau kažkuriuo metu viskas staiga pradeda dėliotis į vietas ir pati Biblija, savo kontekstu, tuo kas perskaityta anksčiau - pradeda save aiškinti.

verta dėl to pasistengti ir nenuleisti rankų pusiaukelėje :)

Užduoti Klausimą

Temos


...